Opgave
Iben Guldager fra Virkelyst, ønskede at få redesignet Virkelyst og dermed få skabt en ny identitet igennem nye farver og nyt logo.
Min rolle
Min primære rolle har været at give sparring til Iben i forhold til budskaber på hjemmesiden og til hvilke nye farver og layout der kunne gøre sig godt med Virkelyst.
Løsning
Jeg har arbejdet på at forenkle budskabet fra virkelyst så det fremstår klart og tydeligt med power bag. Da Iben rigtig godt kunne lide ideen med at logoet var en blomst, er denne bibeholdt men forenkelt. Den fotosession Iben havde haft for nyligt havde resulteret i nogle billeder hvor lilla indgik som en naturlig del af billedets farve. Lilla var iøvrigt en farve Iben godt kunne lide. Jeg valgte derfor at bibeholde den lilla farve, men at give den noget kant ved at stille den op imod en grønlig farve. Den sorte farve blev slettet og et enkelt og mere "fladt"/moderne udtryk blev valgt.
For at illustrere pointer på websiden lavede jeg også nogle simple stegtegninger. En enkelt tegning blev lavet mere kunstnerisk da den var mere symbolsk i forhold til de kerne problematikker Virkelyst arbejde med.
Før og efter
De farver Virkelyst oprindeligt brugte var rød, sort og lilla. Tilsammen gav disse farver et dystert og mudret indtryk - derfor blev et enkelt og mere klart udtryk valgt. Træk i nedenstående billede for at se før og efter :-).