Kunde:
Coolsko
Opgave:
Redesign af logo samt design af webshop
Løsning
Grøn og orange var egentligt fine farver til coolsko, men for at gøre farverne mere moderne og mere cool, valgte jeg at bruge nogle farver der var mere knækket, således at et lidt mere køligt udtryk opstod. På webshoppen har jeg valgt at indsætte små tegninger, at tegne en kurv med et lille hjerte i. Dette for at indføre et legende og hyggeligt element, der taler til målgruppen og giver en fornemmelse af at dette er en hyggelig, sjov og cool shop, hvor man kan købe kvalitetssko til sine små poder.
Designguide til logo
Som oftest når jeg laver logoer, følger en lille designguide. Denne guide hjælper med at definere farverne på logoet uanset om det skal anvendes til tryk eller til webbrug. Dette gør, at man sikrer et ensartet udtryk i sit brand og man skal ikke opfinde den dybe tallerken hver gang man vil anvende sit logo. Jeg sender altid forskellige filformater med af logoet, så der er logoer til forskelligt brug. Jeg anbefaler at man ALTID får sit logo i et vektorformat, f.eks Eps, således at det frit kan skaleres. Jeg oplever alt for tit, at folk sidder med en dårlig opløsning af sit logo og ingen kontakt med den person der oprindeligt lavede logoet. Hvilket gør at logoet må rentegnes, hvis man pludselig ønsker at anvende logoet til et andet formål, end det man plejer. Fx til et facade skilt eller til tryk på en t-shirt.
Redesign af logo
Når en kunde kommer og ønsker et nyt logo, vil jeg alt efter situationen kigge på det gamle logo og vurdere logoets kvalitet. Er det f. eks. nødvendigt at lave et helt nyt logo fra bunden? Er der noget der kan genbruges og hvad? Jeg kigger på min kundes behov og forretning. I Coolskos tilfælde vurderede jeg, at de havde et rigtigt fint logo og at det derfor ville være synd at lave et helt nyt logo. Istedet arbejde jeg med af lave farverne om, således at logoet ville komme til at blive mere moderne, cool og passe til forretningen. Samtidig med gav jeg også forslag til webshop-design og med de nye farver og tilføjelsen af små tegninger på shoppen ramtes et udtry,k der passede godt til Coolskos nuværende forretning. På den måde blev der sparet tid og dermed penge på at skabe et helt nyt logo til Coolsko.