Kunde:
Billigsikring
Opgave:
Redesign af webshop og nyt logo
Løsning shop
Billigsikring ønskede en mere brugervenlig webshop samt et nyt udtryk. De ønskede en ny side der både udstrålede tilbud samt kvalitet. Der blev valgt at tage udgangspunkt i en af mine designede templates, der naturligvis har brugervenlighed indtænkt som en del af designet. Da målgruppen mest er mænd er der søgt et rustik udtryk med teknisk præg. Baggrunden i træ giver et rustikt udtryk, de grå farver og mulighed for under produktet at afsøge specifikationer støtter op om det tekniske.
Til logoet har jeg valgt versaler for at larme med BILLIG og for at udstråle soliditet og kvalitet. Gul og blå er kendt som tilbuds farverne i Danmark - Blå anvendes også som en farve i forbindelse med troværdighed. Meningen er ikke at signalere tilbud som Netto og Bilka - men at ligge lige lidt over.
"Efter overtagelsen af Billigsikring.dk som oprindeligt ekspederede sin første webordre tilbage i 2004 og som på det tidspunkt var den første af sin art, så var tiden løbet fra shoppen og noget måtte gøres. Det blev begyndelsen til en spændende rejse sammen med shopsnedkeren.dk og ikke mindst Eva Ehler fra ivimedia.dk.
Jeg har aldrig mødt Eva personligt, men har fra første snak i telefonen haft følelsen af en super god professionel kemi som bare er vokset med tiden og opgaverne.
Efter brainstorm i telefonen hvor de grove ideer og skitser blev vendt, så modtog vi et super professionelt oplæg på mail. Det dannede grundlag for den sidste fase med pind/pong på mail og telefon før endelig godkendelse. Da de sidste praktiske detaljer var faldet på plads overtog shopsnedkeren.dk opgaven og fik det endelige design implementeret i vores nye shopløsning.
Joachim Dietrich, Billigsikring.dk
Jeg kan på det varmeste anbefale et samarbejde med Eva Ehler og ivimedia, du modtager professionel sparring og skarpe resultater til en attraktiv pris.
Designguide til logo
Som oftest når jeg laver logoer, følger en lille designguide. Denne guide hjælper med at definere farverne på logoet uanset om det skal anvendes til tryk eller til webbrug. Dette gør, at man sikrer et ensartet udtryk i sit brand og man skal ikke opfinde den dybe tallerken hver gang man vil anvende sit logo. Jeg sender altid forskellige filformater med af logoet, så der er logoer til forskelligt brug. Jeg anbefaler at man ALTID får sit logo i et vektorformat, f.eks Eps, således at det frit kan skaleres. Jeg oplever alt for tit, at folk sidder med en dårlig opløsning af sit logo og ingen kontakt med den person der oprindeligt lavede logoet. Hvilket gør at logoet må rentegnes, hvis man pludselig ønsker at anvende logoet til et andet formål, end det man plejer. Fx til et facade skilt eller til tryk på en t-shirt.